söndag 26 september 2010

The Defenders S01E01


Kortfattad handling: Vi får följa arbete på en advokatfirma i Las Vegas där det är två herrar Nick Morelli (Jim Belushi) och Pete Kaczmarek (Jerry O'Connell) som styr och ställer tills en yngre kvinnliga förmåga kommer in i bilden och rör upp allting. På gott och ont.

När Jim Belushi repriserar sin roll som bufflig trångsynt amerikan likt den han gjorde i ”According to Jim” och samtidigt Jerry O'Connell repriserar sin roll egotrippad player, likt den han gjorde i ”Carpoolers” kan det väl inte bli bra? Det är inte helt uruselt måste jag erkänna. Även om har svårt att se Jim Belushi som advokat. Jag har aldrig varit något större fan av hans skådespeleri och den tv-serie han senast sågs i har alltid varit ett par steg efter ”2 ½ men” på samma sätt som ”King of Queens” hela tiden låg ett par steg bakom ”Everybody Loves Raymond”.

Även ”The Defenders” ligger ett par steg bakom de andra stora legal drama-drakarna. Som Law Order-franschisen och ”Damages”. Jag har ännu inte sett de två andra nya serierna i denna genre ”Outlaw” och ”The Whole Thruth” men de verkar på förhand ett strå vassare än ”The Defenders”.

Men visst har ”The Defenders” sina stunder då det hettar till och man fastnar i handlingen. Men detta är ändå slutligen ingen serie som tilltalar mig. Jag är varken fan av huvudrollsinnehavarna eller genren så får min del blir det nog bara att avsnitt. Möjligtvis kan jag tänka mig att slötitta på den när den dyker upp på TV4 vad det lider men annars, nej.

Men jag är beredd att omvärdera denna serie om det visar sig att de andra (”Outlaw” och ”The Whole Thruth”) serierna visar sig vara sämre. Kanske är jag för kräsen? Jag tyckte ju faktiskt att det var rätt underhållande när Nick Morelli frågade ut doktorn i rättssalen och jag kan inte skylla på att jag var trött och tramsig när jag såg det.

Inga kommentarer: