söndag 28 oktober 2007

Sanningen om Marika

Jag har ärligt talat missat det helt och hållet, att denna serie skall vara "interaktiv" med mystiska meddelanden, bloggar, hemsidor (ConSpirare.se) bilder mm.

Jag har till och med fått mejl från någon som jag tror är crew på Conspirare.se och som jag svarade på ovetande om att det inte låg någon mera mening bakom mejlet än att få mig nyfiken på serien Sanningen om Marika och allt runt omkring.


Från: Johanna ********* (conspiracy4life@*****.***)

Tjohej,
jag har ett problem! Jag älskar konspirationsteorier och letar alltid nya program i sån anda. Nu har jag hittat ett från Svt men jag kan inte för livet bestämma mig för om jag tycker det verkar soft och intressant eller bara är ännu ett lökigt försök från svts sida att vända sig till ungdomar. Det heter sanningen om marika och verkar vara en dramaserie och ett verklighetsspel ARG på samma gång.
Vad tycker du??? jag behöver nån att bolla med, så du får jättegärna skriva om det ifall du har lust - jag pendlar ständigt mellan att älska och avsky svt....!

Hejsvejs,
Jojo


Skulle jag ha fel hänger jag inte ut någon där av *.

Men att skaffa en mejladress enbart för mejla folk om konspirationsteorier? Vem orkar det liksom. Och nej jag har inte fått något svar tillbaka.

Frågan är om jag orkar med Marikas sanning när det skall vara så jävla mycket runt omkring...

7 kommentarer:

Anonym sa...

Har med fått ett identiskt meddelande på vår blogg, som en kommentar på vår about-sida. Riktigt lam marknadsföring, och "serien" kan bara gå på ett sätt...

Anonym sa...

Såg avsnittet ikväll och det kändes som en axelryckning.

andros sa...

tobbe:

Jasså, ni också? Lite fult att göra reklam på det sättet. Hoppas att spam filtret plockar upp liknande försök i framtiden.

lars:

Bra då missade jag inget då.

Anonym sa...

Hej på er,

det är jag som har kontaktat er. Jag tycker om alla tvbloggar och är djupt insatt i dom mesta tvgrejerna. Tycker faktiskt att det är taskigt av er att snacka skit på det där sättet, detär ju inte så konstigt att jag mejlar till olika för att se vem som reagerar. Oftast brukar ju ingen svara.

Andros jag kan bara säga att jag blev skitglad för att du svarade och jag är ledsen att jag inte hunnitskriva tillbaka men jaghar haft så himla mycket senast tiden.

Aja ni kan ju fortsätta tro att jag är nån annan om ni vill men jag tänkte i alla fall säga att jag håller med er om att det inte va världens pepp direkt första asvnittet. Känns lite mycket klampa i studion och läsa repliker for my liking.

hejhej

andros sa...

Visst är du samma Johanna som finns på www.conspirare.se? Det var därför jag hängde upp mig på mejlet. Det kändes bara som om du prånglade ut ett budskap i spam-form som någon kanske skulle svara på. Och när mina bloggkollegor hade fått exakt samma text som jag fick i ett mejl. Ja då blev jag ännu mera fundersam.

Well... Vi svenskar är nog inte vana vid ARG konceptet. Det är nog därför det har fått så sval kritik.

Det var iaf. kul att du svarade tillbaka denna gången. Du finns alltså på riktigt så att säga. ;)

Anonym sa...

hm jag skrev en lång kommentar här för en stund sen men den verkar inte finnas nu. nej jag är inte iblandad i conspirare eftersom jag som jag sa inte tyckte att det imponerade på mig.

jag vänder mig till noam chomsky och andra storheter istället. må gott hejsvejs

andros sa...

Ajdå... jag hade blivit så förbannade att jag inte hade bemödat mig med att skriva ett svar till.

Okej då vet jag att du inte är inblandad.

Jag vet inte vad Noam Chomsky har att göra med detta men ha det gott iaf.! :)