söndag 7 oktober 2007

Deal or No Deal - Ja det beror på vad klockan är?


Det är oliiiiiidligt spännande som Peter Harrysson skulle ha sagt. Nej det är det inte. Jag gillar Deal or No Deal, jag gör verkligen det, spänningen kontra simpliciteten är nästintill oslagbar. Men det finns ett stort fel.


Mannen/kvinnan har just fått sin väska öppnad och det var inget högre belopp i den. Den tävlande tvekar, skall jag öppna en väska till?


Jag tittar mig över axeln och där på väggen sitter en klocka den visar på 20:46, lite drygt. Detta lyckas de aldrig dra ut över 14 minuter tänker jag. Det blir en väska till. Spänningen är delvis förstörd. Spelmomentet begränsas av tidsramen, jag menar vad händer om den som tävlar stannar väldigt tidigt. Tar de in en person till eller visar de reklam i en halvtimme?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det är väl egentligen ingenting som hindrar att de kör vidare i nästa avsnitt? Händer ju varje gång i postkodmiljonären t.ex.

Kan förövrigt inte hålla med i din dyrkan av detta koncept, tycker det är alldeles för krystat och löjligt med "banken".

andros sa...

Nej det är klart att de skulle kunna köra vidare. Men än sålänge har det inte hänt. Det skulle vara kul att se hur de hanterar situationen om den skulle uppstå dvs.

Ja okej, banken kanske inte är så lyckad. Beloppet kunde dyka upp på en display istället.