lördag 20 oktober 2007

Reklam!

Två riktigt jävla dumma reklamfilmer...

Losec mups
Ni vet den där reklamen där det är en person som får halsbränna och omgivningen utbrister:

-Oj vad manligt det är med halsbränna!

etc.

Sverige är ett fritt land vill han/hon ha halsbränna är det ett fritt val. Jag är hellre en "duktig idiot" och har halsbränna än att hela min omgivning blandar sig i mina sura uppstötningar.

Skoda
-Hej-vi-är-Skoda-och-med-denna-reklamfilm-vill-vi-visa-att-vi-inte-längre-gör-undermåliga-bilar.

Detta har resten av världen vetat nu i över tio år. Och varför, i allt som är heligt, är det en clown med i slutet av filmen?! Ironi?

När jag ändå spyr galla:

* När skall Eniro(trollen), Telia(familjen), Com Hem(dockorna) och ICA(töntarna) byta ut sina tröttsamma koncept?

* Får vi se Peter Magnusson trycka i sig en hel Aladdin kartong även denna jul?

* När skall reklammakarna inse att charmen över de töntaktiga USA inspirerade reklamfilmerna (Mr. Muscle, Vanish etc.) har gått över för längesedan?

* Roy Anderssons reklamfilmer är hysteriskt överskattade och likartade.

* Varför skall alla som använder fel produkter i TV-Shops reklamfilmer portträtteras som lätt förståndshandikappade?

Det enda bra just nu som kommer ut ur alla dessa förbannade reklamfilmer är massor med skön musik. Om du inte tror mig kolla in Reklammusik.se.

5 kommentarer:

Johannes sa...

B.l.o.s.s.a
B.l.o.s.s.a
Glöggen heter Blossa!

andros sa...

Ahh! Hur kunde jag glömma Blossa! Den reklamen är lika mycket jul som Aladdin och minst lika störande.

Jag kom och tänka på en till. Jag tror det är en Findus- eller Felixreklam där det är ett par värnpliktiga som ligger i ett tält i skogen och pratar mat:

-Åh köttbullar... Köttbullar!

-Ähh... lägg av.

Anonym sa...

Gör som jag, skaffa en hårddiskvideo så behöver du aldrig mer kolla på usel reklam. Bara att börja kolla på alla program en kvart senare och spola förbi skiten.

andros sa...

Då har jag ju inget att klaga på? :(

Anonym sa...

Share of Voice, Consideration och Preference styr - precis som det ska vara. Sen kan Svensson i soffan tycka att det är hur töntigt som helst. Han tar ändå med sig familjen och köper på lördag, som en trogen kugge i konsumtariatet.

Glöm inte det här absoluta lågvattenmärket: På torsdag är det... "Jag vill ha kyckling idag!"

Puss & Kram!