torsdag 4 oktober 2007

Onsdagskvällen - Bonde söker fru - TVomTV

Redan innan premiären var jag helt övertygad om att även denna säsong av Bonde söker fru skulle bli en succé. Konceptet med tafatta, halvtöntiga bönder gick verkligen hem i stugorna förra året. Det är svårt att få en populär serie uttjatad efter en säsong.

Det blev til slut Karl Petter, Anders J, Susanne och Fredrik som valdes ut tackvare sin brevskörds omfång. Karl Petter var verkligen tjej-favoriten med över 300 brev, varav ett från en lättklädd modell. Men den som jag ser fram emot mest att följa under resans gång är nog ändå Fredrik. Maken till mera bortkommen karl får man leta efter - och ändå kan man inte låta bli att gilla honom.

Jag kommer nog inte att bänka mig framför bönderna varje vecka men som feel good -program funkar det alldeles utmärkt. Man vet var man har bönderna när man behöver dem. På TV4 20:00 onsdagar.

Att TVomTV har en blogg hade jag ingen aning om. Den har visst funnits ända sedan de började på ny kula denna säsong. Kvällens gäster var det lite mera fart på en förra veckans. Henrik Bastin Chef på 'Stockholm-Köpenhamn' och Sanna Bråding var där. Skönast var nog Henrik Bastin som förespråkade nedladdning av tv-serier. Lite bakom kuliserna snack bjöds det på. Det var producenten för Första, andra, tredje! (som Stockholm-Köpenhamn ligger bakom) som ropade in mercan för 145.000kr, därför blev det lite rörigt ett tag där. Ja där ser man...

Inga kommentarer: