måndag 25 februari 2008

Vem dödade tv-humorn 2006?

Det finns en ådra i mig som tar fram mitt stofil-jag och den ådran stavas: "Svensk tv-humor efter 2006". Stofil är kanske inte rätt ord, 2006 är fortfarande färskt i minnet och uttrycket "det var bättre förr" (som jag mer än gärna använder mig av) känns inte lika aktuellt att använda när "förr" inföll för bara 2 år sedan.

Vi har de senaste 8-9 åren sett många bra humorprogram komma och gå blandannat: C/o Segemyhr (de första två säsongerna), Reuter & Skoog (1999) HippHipp, Heja Björn (2001) Anders och Måns, Kvarteret Skatan (2003).

2006 hände något, humorn försvann och den har knappt visat sig sedan dess.

:S
-Bingo Royale (ett underhållnigsprogram men med olidligt dålig humor)
-Centralskolan

:(
-Ståupp
-Hej Rymden
-Svensson Svensson
-Extra Extra
-Mia och Klara
-Situation Magnusson
-Dubbat
-Mitt i nyllet
-Raj raj

:]
-Playa del Sol
-Grotesco
-Nour El-Refai och Björn Gustafssons (som sveriges nya "stjärnskott")

:)
-Robins
-Leende guldbruna ögon (tv-serie)

:P
-Veckans Nyheter
-Sverige dansar och ler

Walk over
-Ballar av stål

Frågan är nu bara, vem vill underhålla mig 2008 förutom Henrik Schyffert?

3 kommentarer:

Mattias S sa...

http://www.tvbloggen.com/archives/640
hehe, ja. :)

andros sa...

http://www.tvbloggen.com/archives/640
hehe, ja. :)


Äsch då! "Great minds thinks alike": får jag väl kategorisera detta inlägg under då :P

Mattias S sa...

Hehe, ja, vi säger så! :)