fredag 22 februari 2008

TV-krönika: 22 februari 2008

* Carin Hjulströms Carin 21:30 har aldrig tilltalat mig. Hon har alltid varit lite för "gåpåig" för min smak. Doreen Månsson däremot oj, oj, oj! Hon är påläst, rolig och hon har glimten i ögat (jag blir nästan lite kär i henne). Hon gör sig mycket bättre i Doreen 21:30 än vad hon någonsin gjorde i det ytliga nonsens programmet Idol Eftersnack. Konceptet med en känd och en okänd gäst är lysande! Men för min del blev det två okända gäster för jag hade aldrig hört talas om Wei Wei tidigare - men vad gör det båda gästerna var intressanta. Hoppas nu bara att hon inte försvinner från tv-rutan när Carin Hjulström kommer tillbaka.

* Rollistan till filmatiseringen av Stieg Larssons Män som hatar kvinnor har offentliggjorts. Idel ädla namn som Michael Nyqvist, Noomi Rapace, Sven-Bertil Taube, Peter Haber, Ingvar Hirdwall mfl. Teamet bakom denna film tar verkligen inga risker och det tycker jag är lite trist.

* Final för På spåret ikväll 20:00, jag har i princip slutat att titta sedan Filip och Fredrik åkte ut. Titta istället på...

* Vinäventyret drar igång ikväll igen på TV7 med James May, (den sympatiske "Captain slow" från Top Gear) och Oz Clarke (vinkännare, skådis mm.). Jag kan verkligen rekommendera denna serie om du gillar James, Oz eller vin - eller alla tre?

Inga kommentarer: