torsdag 14 februari 2008

TV-krönika: 14 februari 2008

* Lost är äntligen tillbaka i rutan- men skall vi stå ut med framåtblickar nu iställer för tillbakablickar? Jag gillar inte tillbakablicks scener och dess motsatts har jag inte tagit ställning till ännu.

* Jag vet inte hur historiskt korrekt The Tudors är men visst var det mera fart i kungahusen förr i tiden? Det skulle vara kul att se Carl-Gustaf "lacka ur" på Norges Kung Harald och brotta ner honom i brygga. Så man får lite valuta för apans gage.

* Johnny Drama fick en "nära bögenupplevelse" i Entourage. Upplägget för att något sådant skulle hända på slutet var så uppenbart att det nästan gjorde ont, för oss tittare, när Drama inte fattade vart åt det barkade.

* Ikväll undviker jag premiären av Private practice: come rain or shine och ser fram emot Californication senare på kvällen. Jag skall även ge 30 Rock en chans till.

4 kommentarer:

Anna sa...

Visste du om att det är säsongspremiär för Criminal Minds ikväll?
Fick för mig att det skulle gå på söndagar..

andros sa...

Ja det stämmer nog ja. Är det inte CSI: Miami som har bytt sändningstid till söndagar?

Ell sa...

Och hur kan man gilla Lost men inte flashbacks/flashforwards? :P Det är ju typ det som gör serien!

andros sa...

Jag gillar Lost mycket men enough is enough. Jag har tex. sett en special redigerad version av den första säsongen där alla flashbacks var bortklippta det var faktiskt rätt behagligt att se :)