söndag 3 februari 2008

TV-krönika: 3 februari 2008

* Har just sett Linda Hammar bli intervjuad av Tilde de Paula i Nyhetsmorgon söndag så det får helt enkelt bli ett shout out... MISSA INTE I EN ANNAN DEL AV KÖPING IKVÄLL!! TV4 20:30.

* Någon gång strax efter "hedenhös" gick säsong 3 av Nip/Tuck på SVT och nu är det äntligen dags för säsong 4 på SVT2 21:20. Mera vackra människor åt folket!

* Super Bowl XLII - en tråkig form av Rugby som jag aldrig har förståt mig på och att se hela spektaklet på TV6 inatt kommer inte på fråga. Men jag skall nog se den första halvtimmen eller så, jag brukar göra det varje år. Jag ser mera fram mot att se Johan Rheborgs reklamfilmsdebut som en fläck som säger "Fyra!" imorgon på youtube (alla Super Bowl reklamfilmer brukar hamna där rätt fort).

* Det känns bara som om jag ger tips om vad folk ska se i denna krönika men jag har inget bättre att skriva om idag för det enda jag såg igår på teven var Harry Potter, så här kommer ett par tips till: Rome 21:00 Kanal 9, Mad Men går i repris idag 17:10 på Kanal 9, (min favorit) Chop Shop 23:00 på Discovery och slutligen...

Velvet som jag tyckte var ovanligt bra för att vara ett modeprogram. Men det går knappast att kalla det för ett modeprogram för så värst mycket mode handlade det inte om. Men jag som avskyr modebloggar och vars intresse för mode slutar någonstans vid att: är jag hel och ren och har på mig orostiga kalsonger och lökringsfria t-shirts så är jag nöjd, var Velvet ett intressant program. Ikväll 23:25 på SVT2.

* Slutligen några tips om vad vi har att se fram mot nästa vecka: The Tudors SVT1 22:00 onsdag och Lost TV4 21:00 onsdag men hetsa inte upp er för mycket första delen är bara ett tillbakablicksprogram. Den är onsdagen den 13 som gäller!

Inga kommentarer: