söndag 17 februari 2008

TV-krönika: 16 februari 2008

* Kort om Melodifestivalen:


- Det finns en gud! Carola gick inte vidare direkt! Ödets ironi? Hoppas nu bara hon åker ut i andra chansen också - men jag tycker lite synd om Andreas han förtjänar bättre.


- Per Gessle ringde, han vill ha tillbaka sin stulna image från Alexander Schöld.


- Wanted dead or alive: "Andra Generationen - Kebabpizza Slivovitza" för brott mot den goda smaken (och nu pratar vi inte om Kebabpizza isig).

- Jag har inte varit något stort fan av Sanna Nielsen tidigare (pga. hennes "Carola vibbar") men igår kväll var hade hon den bästa låten och framträdandet.

Ja det var väl allt som finns att säga om gårdagens teve...

* Premiär på Burn notice ikväll. Dubbelavsnitt med start 21:00 på TV6.

4 kommentarer:

Ell sa...

Nej, nej, Per Gessle är waay bättre än den ungen. ;P Däremot var han ju lätt den mörka versionen av Jimmy Jansson (som är den unga versionen av Per Gessle).

Anna sa...

Vet du hur många nya avsnitt kanal 5 har sänt av Battlestar Galactica, asså efter dom sa att dom skulle ha uppehåll? Kul att veta hur många man har missat...

andros sa...

spegelboll: Nej jag har väldigt svårt för Per Gessle också (förlåt!). Någon bra låt har han väl gjort då och då men hans musikstil tilltalar mig inte :(

anna: Igår gick avsnitt 11 (av 20). Och hur många avsnitt det visats? Ja det var en bra fråga 4-5 stycken kanske?

Anna sa...

verkade inte som jag missat så mycket...