fredag 15 februari 2008

TV-krönika: 15 februari 2008

* "Bizzaro world" igår hemma hos mig: Ny kanalsökning på Canal Digital boxen som resulterade i att jag fick fram TV3 och Grey's Anatomy gänget på TV4 i den nya serien Privte Practice.

* 30 Rock lyfter inte riktigt och jag konstaterar med lätthet att detta är inget för mig. Karaktärsgestaltningen påminner en del om Arrested Development; stela, humorlösa och stereotypiska "seriefigurer". Det skojas hej vilt om manligt och kvinnligt, vita och svarta, fåfägna, avundsjuka, bad boys och fina flickor. Och det har vi sett hundra gånger förut, denna lite bullriga humor känns väldigt amerikansk och väldigt mycket inte min smak.

* Kvällens...

- Mest onödiga program: Det känns som fredag - igen!
Best of program efter bara en säsong är ett tydligt tecken på att programserien i själva verket inte var något vidare.

- Måste se: Brotherhood
Bröderna Caffe är teves mysigaste brödrapar strax efter Winchesters från Supernatural.

- Premiär: Back to you
Ha ha ha! När ni tittar på Let's Dance kommer jag att titta på det här istället och det är säkert myyyycket bättre! Ha ha ha!

- Andra chans: The Tudors, Psych och Weeds
SVT2 00:10, Kanal 5 19:00 respektive TV6 01:00.

Inga kommentarer: