torsdag 28 februari 2008

TV-krönika: 28 februari 2008

* Vad skall man egentligen säga om en man som har ett paket LÄTTA i kylen (från 1995) som blir byxmyndig om 2 år och som definerar "några dammråttor i hörnen" som ett grenrör till en Volvo Amazon, en surfingbräda, en kundvagn och diverse obskyra tekniska prylar från 1970-talet? Första delen av Rent hus var en tragikomisk upplevelse om en glad och hjälpsam man i en lägenhet i förfall.

* Entourage går från klarhet till klarhet och gårdagens avsnitt hade allt. Spänning i form av Turtle och Vince i jakten på ett par sneakers och "skämskudde-tv" i form av när Drama drog en handtralla för att lugna ner sig inför sin nya roll och en surgubbe som lurade skjortan av Ari och Eric.

* Lost är bättre och mera spännande än på länge men jag dras inte med på samma sätt som förut. "Suget" har försvunnit...

* Jag har gått och jagat upp mig själv inför premiären av TV4 Science Fiction men när jag surfade runt lite på hemsidan så insåg jag att Canal Digital inte kommer att börja sina sändningar förens den 1 april. Vilket jävla skämt!

* Jag dras verkligen till karaktärer som kan titulera sig som: "själupptagna killar med ett hjärta av guld". Är det inte Drama i Entourage så är det Hank Moody i Californication. Och Californication är verkligen kvällens höjdpunkt för jag tänker inte ta i Private Pratice med en tång - man skall inte ha förutfattade meningar men Private Pratice känns fel på något sett.

5 kommentarer:

Anonym sa...

När det gäller TV-serier är det OK att ha förutfattade meningar. Private Practice gör du helt rätt i att skippa.
Ladda i stället hem Breaking Bad. Bara sju avsnitt denna säsongen så det är ingen evighetsserie direkt.
Jag har skrivit mer om det på Alltomtv, så klicka på länken.

andros sa...

Jag har inte hört talas om den serien tidigare men jag har läst lite om den nu och den verkar vara en bra serie. Komedier av detta slag faller jag lätt för.

Jag har skrivit mer om det på Alltomtv, så klicka på länken.

visst!

Anonym sa...

Hehe att kalla det komedi är nog till att ta i. Väldigt mörk komedi i så fall. Visst är det roligt ibland men serien är betydligt mer drama än komedi.

andros sa...

Väldigt mörk komedi

Det stämmer nog in på vad jag har läst om denna serien.

Och mörk komedi är men melodi, så fick vi in ett rim också :)

Nu skall jag bara ta och ladda ned ett avsnitt eller två.

Anna sa...

Inte konstigt att man har förutfattade meningar om Private Practice. För det första borde kanal5 ha lagt vantarna på den. För det andra så är det inte tv4:s typ av serie...