tisdag 12 februari 2008

TV-krönika: 12 februari 2008

* Jag ängnade större delen av gårdagskvällen åt att titta ikapp en del filmer jag inte har haft tid att se tidigare. Och jag lärde mig två saker: att alla 1337 i Die hard 4 alltid har med sig ett litet kit för spontan h4xx0r på diverse datorprylar och jag lärde mig även att Bart Simpsons har en gul liten snopp i The Simpsons Movie. Ingen av filmerna gjorde mig besviken men jag hade hoppats på mera

* En fråga: Hur många av Let's Dance deltagarna är det hållbart att bjuda in hos Malous Efter Tio? Bygglovs-Matte har varit där, Linda Lampenius, Karl-Petter, Paolo Roberto, Martin Lidberg och säkert många flera.

* Ikväll blir det Klass 9A på SVT1 21:30 dokumentärer/tv-serier där man får följa en skolklass under en längre tid är alltid spännande. En favorit genom åren är när en nybliven lärare tar hjälp av sin fd. lärare för att få ordning på sina elever, men namnet på programmet har jag glömt bort.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Har inte den där Klass 9a kommit flera ggr på TV? Har sett iaf... tror jag

andros sa...

Nej jag tror inte det. Liknande serier har visats på SVT. Vi får nog anta att de inte är så speciellt påhittiga när det gäller namn :)