lördag 5 maj 2007

UT med Talang 2007 IN med The Henry Rollins show

Jag har tidigare hyllat "Talang 2007" men efter att ha sett ett par avsnitt inser jag att upplägget stinker. Peppe Eng är överflödig. Bert tänkar BARA på det kommersiella. Hanna Hedlund gillar nästan allt. Föresten vem är hon, är hon såpass känd så att hon kan platsa i juryn? Tobbe Blom gör det bästa av situationen. Och talangerna platsar i nio fall av tio bättre in i en freakshow.


Nu när jag har skippat "Talang 2007" har min tv-kvot minskat. Och så kan jag ju inte ha det. Istället har jag börjat att titta på The Henry Rollins show som går efter "Det känns som det är fredag". Henry Rollins (bilden) är riktigt bra som pratshowvärd. Han är engagerad, smart, instresserad av sina gäster, energisk, ja listan kan göras nästan hur lång som helst.


Och hans gästlista är mera min melodi än vad Conan, Jay och Davids är. Ta bara, Oliver Stone, Ozzy Osbourne, Jeff Bridges, Billy Bob Thornton, Johnny Knoxville, Iggy Pop, Steve Buscemi mfl. Mestadels män, men intressanta män, män som han verkar identifiera sig med. Han gör som han vill. Han tar inte med kvinnor bara för sakens skull.


(bild via här)

2 kommentarer:

gravallvar sa...

Dessutom har han snygga tatueringar. Vem vet, han kanske kunde visa upp sin vackra tatuerade kropp i Talang 2007?

andros sa...

Ja undrens tid är inte förbi.