torsdag 3 maj 2007

Poor Bunnies

Jag har länge levt efter devisen; man måste se mycket skit på TV för att upskatta det som är bra. Men jag tror jag har hittat en undre gräns för hur dåligt ett program kan vara. Tittar man på det uppskattar man överhuvudettaget inte TV. Licensen skall dras in, programkortet i decodern skall knäckas, kabel skall grävas av och TV skall kastas ut genom fönstret. Med omedelbar verkan!

Programmet i fråga som jag har sett och som har rört upp min känslor är Kanal5 nya serie "Girls of the Playboy Mansion" som gick igår (onsdag) 22:35. För att fatta det kort. Det var slicka dörrhandtag på offentliga toaletter äckligt.

Programmet går i princip ut på att Hugh Hefner skall visa upp sina 3 carbonkopierad flickvänner som trippar runt i hans "Mansion". I detta första avsnitt firades Hughs 80 års-dag med ett sedvanligt Casablanca tema och hans tre flickvänner skulle skaffa presenter till honom. Jag vet inte vad som susar runt i huvudet på Holly, Bridget och Kendra men att skaffa presenter till sin pojkvän verkade ta upp större delen av deras hjärnkapacitet.

Lågvattenmärket var när en av hans flickvänner, det kan ha varit Holly eller Kendra... kanske Bridget(?) visade upp sin komma-upp-ur-tårtan-striptease för sina föräldrar och hennes far nästan drägglande. För att göra denna serie ännu värre har de lagt till lustiga ljudeffekter och inzoomningar på alla små knähundar som springer runt och skäller gällt.

Inga kommentarer: