onsdag 30 maj 2007

God Bless America - The land where they play football with their hands

© NBC

Stora egon, anonyma spelare, coach's daughter, fylla, äldre generationen som minns tillbaka till svunna tider, orättvisa, skador, dilemman, cheerleaders, barn som ser upp till spelarna, bilhandlare, snygga brudar, påtryckningar, förväntningar, mäklare, dramatik på sjukhus, borgmästare, stadens stolthet, stridspittar med crew cut, underdogs och hallelujah prisa gud Amen!


"Friday Night Lights" hade allt, tre sorters strössel, kola sås och grädde på moset. Det funkade hyfsat. "OC" och "One Tree Hill" har aldrig tilltalat mig men FNL gör det. Konstigt nog. Jag brukar undvika äckelamerikanska serier och nog kan FNL klassas som en sådan. Amerikanska värderignar highschool football, vräkiga hus och cheerleaders.


Men jag blir ändå berörd, jag vill veta hur det går för Jason som skadade sig och för Matt Saracen som tog hans plats. Jag vill veta om Brian “Smash” Williams ego får sig en törn (till slut).


Go Panthers!

Inga kommentarer: