fredag 11 maj 2007

Schlager sucks!


© MTV

Gårdagens budskap i MTV var klart, tydligt och medvetet: Schlager sucks! Ni som missade det så sände MTV en remsa under stora delar av kvällen strax under MTV loggan med budskapet: Schalger sucks! ett medvetet val när SVT1 ägnade nästan 3h av gårdagskvällen med att sända semifinalen i ESC.

Budskapet fungerade. Jag var måttligt intresserad av gårdagens tävling och kopplade därför över till MTV 21:30 dvs. "South Park" tid. Men tji fick jag. De sände istället en dokumentärserie om hårdrock: "HEAVY The Story of Metal". Intressant och engagerande med reportage, arkivfilmer, intervjuer och klipp ifrån konserter. Man fick se allt ifrån en blodfragande Gene Simons i Kizz, historien bakom Iron Maidens figur Eddie till varför Van Halen var så nyskapande.

Jag undrar hur MTV ställer sig till förra årets vinnare Lordi. Längre ifrån schalger än Lordis monsterrock kan man knappast komma.

2 kommentarer:

annen sa...

Kollade också på Schlager sucks, tyckte det var kul att det stod så i högra hörnet :P Men har sett the story of heavy metal tidigare.

andros sa...

Jag har sett bitar av den serien tidigare. Men nu har jag sett hela. Intressant och definitivt bättre än att så på när östblocket kompisröstar sig in i finalen :(