söndag 15 april 2007

Varken hackat eller malet

TV:ns värsta fienden slog till med full styrka under fredagen. Solen. Jag gillar att titta på TV. Verkligen. Men avsaknade av sol sedan någon gång i höstas tog ut sin rätt. Jag har inte sett något värt att nämna under helgen. Nåja scfi-fi fredag på TV6, "Battlestar Galactica" och "Greenwing "vill man ju inte missa.

Men det som jag faktiskt inte missade var "Talang 2007" som jag tyckte var bättre än både "Let's Dance" och "Idol". Främst med tanke på att hela programserien känns om en utdragen idolaudition, knäppgökar all the way! Jag har aldrig titta på "Idol" eller "Let's Dance" längre än till att auditionerna är klara eller han (Lasse och Peppe) som inte kan dansa för fem öre röstas ut. Jag vill bli underhållen (nåja) när jag tittar på TV. Vill jag se folk som tävlar knäpper jag över till Eurosport istället.


Idag är det inget vettigt på TV förutom Formel1 som börjar strax och reprisen av "Det känns som fredag" som jag inte såg i fredags, jag valde till slut att se på "Greenwing" istället. Jag hoppas att fredagskänslan kan infinna sig på söndagseftermiddagen också.


Nästa vecka är fullspäckad av premiärer och säsongsstarter. Jag får hoppas på aprilvädret gör sig namnet värt.


The Nine, Premiär, TV3 16 april
Ugly Betty, Säsongsstart, Kanal5 20:00 17 april
Kyle XY, Premiär, Kanal5 20:00 19 april
Sverige Dansar och Ler, Premiär, Kanal5 21:55 20 april
The Comeback, Premiär, SVT2 19:30 21 april


(bild via här)

Inga kommentarer: