torsdag 12 april 2007

Madrasserat och ZTV

Lars bor i en kåta ute i obygden. Han har "moppemusche". Han bryter på finska. Han är trubadur. Och han har ett elektrifierad skrev(?). Han var helt klart skön. Eller stället han bodde på var helt klart skönast av alla. En kåta mitt ute i skogen. En hemmabygd kåta, bara en sådan sak.

Lars kunde man se i programmet Madrasserat som gick igår på ZTV. Madrasserat var kul. Lagom kul. Jag hade förväntat mig lite mera lustiga personer alá "100 Höjdare!!!" men ett par minuter in i programmet kändes det lagom. Lagom bra. Jag bänkar mig nästa onsdag framför del 3 av Madrasserat.

ZTV har verkligen fått ett uppsving sedan nystarten. ZTV påminner om det gammla ZTV. Det ZTV som fanns innan det blev en lite mera vuxen kanal för 6-7 år sedan. Den enda invändningen jag har mot kanalen är att den vill för mycket.

För mycket spark i skrevet på de etablerade kanalerna.
För mycket: Hej titta vad vi är nyskapande!
För mycket omvänd: "Ju fler kockar desto sämre soppa" atityd.

Men jag håller ögonen på ett par serier på ZTV som jag skall försöka se framöver. Främst ett par animes. Om jag får tid.

Inga kommentarer: