torsdag 26 april 2007

Premiär på Kanal5 - The Catherine Tate Show

Just som jag trodde att jag skulle få andas ut på fredagar efter att "Greenwing" har slutat kommer en ny bra engelsk komediserie, "The Catherine Tate Show". Jag har bara sett ett par avsnitt av denna serie men jag kan verkligen rekommendera den. För er som tycker att namnet Catherine Tate låter bekant kan jag säga att hennes förra stora humorserie "Big Train" gick i SVT för ett par år sedan.

Tate har precis avslutat den tredje säsongen av sin serie i hemlandet och hennes slagkraftiga kommentarer och träffsäkra karikatyrer har gjort henne till en kultfigur. I hennes sketcher träffar vi bland andra Lauren – en verbalt undermålig tonårstjej som ständigt hamnar i konflikt med sina kompisar, Nan Taylor – mormor med utbredd cockney dialekt som vid första anblicken verkar hur trevlig som helst, men snart visar sig vara en fullbordad rasist, Georgie – kontorsassistent som ständigt trakasserar sin bordsgranne och Margaret – en kvinna som är överkänslig för ljud. (via kanal5.se)

"The Catherine Tate Show" har premiär nu på fredag 22:25 på Kanal5.

Läs mera om Catherine Tate och hennes show här:



(bild via här)

Inga kommentarer: