lördag 21 april 2007

Sverige Dansar och Ler - Nytt i veckan 5/6

© Kanal5

Jag blev väldigt positivt överraskad av "Sverige Dansar och Ler". Att ha fester som humortema på en fredagskväll är ett genidrag! Har man tagit en öl eller två skrattar man åt nästan allting, speciellt åt sig själv i rollen som en vanlig svensson som försöker ha kul på fredagskvällen, vilket var precis vad "Sverige Dansar och Ler" handlar om. Hänger ni med? Man skrattar åt sig själv, åt sina egna misstag man skulle göra som en helt vanlig festande svensk.


Jag vet inte vilka inslag som är stående i programserien men jag hoppas att "Studio Tore" kommer tillbaka nästa vecka, Tore är så härligt torr! Inslaget med Filip och Fredrik var rätt tramsigt men det var kul när Filip (eller var det Fredrik?) förutspådde att ikastningen av kundvagnen i vattnet skulle bli nyhetsstoff. Förra eller förrförra veckan var det en notis i Aftonbladet om att de hade slängt en kundvagn i vattnet. Men det säger nog mera om Aftonbladet än vad det gör om Filip och Fredrik.


Jag bänkar mig framför nästa avsnitt nästa fredag, för jag vill inte missa André Wickström han är ett geni!

2 kommentarer:

jba sa...

Håller med, André Wickström är lysande rolig och samtidigt okonventionell - en frisk fläkt! Jag var inte så imponerad av programmet, men det har potential!

andros sa...

Ja visst har det potential. Bara det inte blir för mycket trams och flams.