måndag 23 april 2007

Gott och ont

Den gamla klyschan: "Inget gott som inte har något ont med sig" kan man hitta överallt, även i min blogg.

Förra veckan fick vi hela sex premiärer och säsongsstarter. The Nine, Ugly Betty, Kyle XY, Smith, Sverige dansar och ler och The Comeback. Mest överraskad blev jag av "The Comeback". Det var som jag trodde stämde in på "Sverige dansar och ler", "Kyle XY" och "Ugly Betty". Lite besviken blev jag av "The Nine" och "Smith". Det är i slutändan ändå gott.

Ont. "Greenwing", vintern och vårens bästa serie hade sin säsongsavslutning i fredags. På sitt eget lilla sätt med en cliffhanger. En riktigt cliffhanger med ett stup en bil och allt. Genialt! Idag är det säsongsavslutning på "100Höjdare!!!", "Prison Break" och "Supernatural". "Supernatural" har jag faktiskt lyckats att följa under hela säsongen jag har bara missat ett enda avsnitt. "Entourage" kastar in handduken för säsongen på onsdag. Det är jag faktiskt lite glad för, även om jag älskar "Entourage" slipper jag nu krocken mellan den serien och "Lost" på onsdagar.

Nu finns det ingen storserie som har säsongsstart eller premiär utöver "My Name Is Earl" den 30 april vad jag vet. Kanske har du något tips?

2 kommentarer:

jba sa...

Greenwing....gillade hur hallåan inte nämde huruvida kanalen köpt in återstående säsong!

andros sa...

Vi får väl utgå ifrån att kanal5 köper in den andra säsongen annars är det skandal :(