tisdag 27 februari 2007

Skäggig och skitig

Säsong 1 av 24 följde jag slaviskt, jag såg de första timmarna av det andra dygnet sedan slutade jag att kolla. Så här i efterhand kommer jag inte ihåg varför. Säsong 3-5 såg jag inte alls. Men jag tänkte att jag skulle ge 24 en chans till det är ju ändå en väldigt bra serie.

Jag har en vag bild av vad som har hänt sedan jag senast följde serien. Men det mesta är sig ändå likt, telefonerna på CTU har samma ringsignal, klockan är ständigt närvarande, Palmer(s bror) är fortfarande president och en timme är fortfarande bara 42 minuter.

I detta avsnittet får vi se en sliten Jack Bauer som har släppts av Kineserna. Jack blir informerad om hur saker och ting ligger till... han blir medveten om att han medverkar i en byteshandel för att stoppa en pågående terroristvåg som sprider sig runt om i Usa.

Jag vet inte varför jag slutade att titta på 24 efter 1 och en halv säsong men jag vet att jag kommer att se nästa del av säsong 6.

Bilden © Fox

Inga kommentarer: