måndag 26 februari 2007

Shark, Justice och Blind Justice

Jag visste att det var två bra "rättsväsende serier" på gång under detta år. Först ut Shark på TV3 med James Wood i huvudrollen som försvararen Sebastian Stark, som gör helt om och blir åklagare istället för försvarare. Jag har tyvärr placerar Shark i kategorin:

Jag vill gärna se denna serie men dygnet har bara 24h och veckan bara 7 dagar, man kan inte se allt.


Den andra serien Justice har enligt ryktet premiär den 18 Mars på kanal5. Serien handlar om ett gäng advokater som åtar sig de mest mediabevakade fallen i Los Angeles. Men det verkar som om denna serie har gjort ett uppehåll vid avsnitt 12 av 13 i den första säsongen. Det kanske inte blir någon fortsättning? Men det är bara spekulationer.
EDIT: Serien är nedlagd.


Och nu till den tredje serien, den som jag inte har hört talas om tidigare Blind Justice. Den serien kommer till SVT2 nu på torsdag 22:30. Jim Dunbar blir skadad i tjänsten som kriminalare och blir blind. Och han är den enda som tror på sig själv.
Om Justice ligger illa till är det värre för Blind Justice. Det blev bara 13 avsnitt, serien blev nedlagd efter en säsong


2 kommentarer:

Anonym sa...

Justice är helt riktigt nedlagd.
http://www.tvbloggen.com/archives/128

andros sa...

Bra då slipper jag kolla upp det själv närmare.