lördag 24 februari 2007

Melodifestivalen, Temakväll och Mera Kultur

Battlestar Galactica var lika spännande som vanligt igår, och gud vad jag gillar nya komediserien Green Wing! Hoppas jag. Båda avsnitten är inspelade. Jag hade inte tid att se de igårkväll och troligtvis inte idag heller. Det får bli ett videomaraton på söndag, Battlestar Galactica, Green Wing och Life on Mars som jag spelade in förra söndagen men som jag ännu inte har sett.

Ikväll skall jag i alla fall se Melodifestivalen. Även om jag då kommer att missa SVT2s Tema: Pappa och Kunskapskanalen "Tema: Samuraj". Man kan ju undra varför SVT sänder två temakvällar som krockar med varandra? Även om nu inte "Tema: Samuraj" är en riktig temakväll, den är lite kortare från 21:00-23:05 och den utger sig inte för att vara en temakväll. Så kvalificerar den sig ändå som en typisk SVT temakväll: det går på kvällen, det handlar om ett ämne och programen har en värd. Men rätt skall vara rätt programen ikväll på Kunskapskanalen går under namnet Mera Kultur.

Kunskapskanalen.se
Temakväll på SVT

Inga kommentarer: