fredag 16 februari 2007

Hello Africa

Igår hade Hello Africa premiär med "Room Service" grabbarna Johnnie Krigström och Mattias Särnholm. Jag har jag alltid gillat de flesta såkallade homestyling programmen, förutom det extremt sentimentala och enerverande "Extrem Makeover: Home Edition" med det vandrande magsåret Ty Pennington, det är något olustigt med hela hans personlighet men jag kan inte riktigt sätta fingret på vad det är.

Det var bra att man fick se det inledande arbetet, inte bara pang på rödbettan, första minuten av programmet står de på flygplatsen i Afrika. Det krävs verkligen mycket förarbete för att göra en sådan här stor sattsning. Jag hoppas att de fortsätter med att klippa in Johnnie och Mattias i vad som verkar i efterhand gjorda klipp där de kommenterar det som händer i programmet om hur jobbigt det var och så vidare.

Jag har en liten invändning bara, den väldigt jobbiga producenten med keps på skallen, är han på riktigt? Han var ju bara väldigt jobbig.

Topp 5 Homestylingprogram:
1. Room Service (kanal5)
2. Inredningsprogram som Ernst Kirchsteiger är med i (SVT)
3. Bygglov (TV4)
4. Äntligen Hemma (TV4)
5. Från Koja till Slott (TV3)

(bild via kanal5.se)

Inga kommentarer: