söndag 25 februari 2007

Oscarsgalan - 2007


Dagen började dåligt med att videon strulade, mina tankar om Green Wing och Battlestar Galactica skjuts fram på obestämd tid, tyvärr. Men man får inte hänga läpp för det. Ikväll är det dags för premiären av Kanal9 och senare på natten är det Oscarsgalan! Lite synd bara att det går så pass sent som 02:30.

TV4 är en bra kanal att se på ikväll i väntan på galan, först ut Hidalgo 22:15 med Viggo Mortensen som jag ännu inte har sett, hoppas den är bra, och vid 01:20 andra avsnittet av den tuffa serien Deadwood. Men troligtvis kommer jag att hålla koll på vad Kanal9 bjuder på under premiärkvällen.

Jag kanske skall dela med mig av mina Oscartips också, jag tippar inte alla prisklasser utan jag håller mig bara till de viktiga:

Bästa film
Babel

Bästa regi
Martin Scorsese - “The Departed”

Bästa manliga huvudroll
Forest Whitaker - “Last King of Scotland”

Bästa manliga biroll
Eddie Murphy - “Dreamgirls”

Bästa kvinnliga huvudroll
Helen Mirren - “The Queen”

Bästa kvinnliga biroll
Jennifer Hudson - “Dreamgirls”

Bästa animerade film
Bilar

Bästa scenografi
Pirates of the Caribbean: Död mans kista

Bästa foto
Illusionisten

Bästa kostym
Marie Antoinette

Bästa redigering
United 93

Bästa utländska film
Danmark - “Efter bröllopet”

Bästa makeup
Apocalypto

Bästa musik
Pans Labyrint

Bästa specialeffekter
Pirates of the Caribeean: Död mans kista

Bästa manus efter annan förlaga
The Departed

Bästa originalmanus
Little Miss Sunshine

(bild via här)

Inga kommentarer: