onsdag 30 januari 2008

TV-krönika: 30 januari 2008

* Förra generationen av ungdomsserier (One Tree Hill, OC) föll mig aldrig in i smaken. Alldeles för många kids som rynkade bekymersamt med ögonbrynen och plutade med läpparna för att få sin vilja igenom. Men det är andra tider nu. Vi har min favorit: realistiska och skitiga Skins, romantiska Friday Night Lights och nu då Gossip Girl.

Blair Waldorf känns mera trovärdig som "Queen bee" än stela Marissa Cooper(OC), Dan Humphrey är inte lika jobbigt nördig som Seth Cohen(OC) och bröderna Scott(One Tree Hill)/Ryan Atwood(OC) struliga "badass" attityd står i skuggan av Nate Archibalds syn på världen. För att dra ytterliggare en referens: jag får jag väldiga vibbar av Skins karaktären Tony Stonehem sätt att ta hand om sin lillasyster Effy när jag ser Dan Humphreys och hans lillasyster Jenny. Och för er som inte hänger med - det är en bra referens.

Och som grädde på moset Kristen Bell som berättaröst. XOXO

* För andra veckan i rad missade jag Supernatural. Skäms på mig.

* I huvdet på Gynning orkar jag inte med att se varje vecka. Carolina Gynning är bäst i små doser.

* I morgon smäller, det Lost har premiär!

Inga kommentarer: