torsdag 17 januari 2008

TV-krönika: 17 januari 2008

* -panelprogram * -improvisationshumor = -Dubbat {fail #dubbel negation: error}

* Emellanåt mycket trams men för det mest härlig kiss- och bajshumor med en hel del annat snusk och smått rasistiska skämt i ett litet fint paket vid namn Sarah Silverman. Hon drar sig verkligen inte för någonting. Som att dra skämt att hon som 12-åring lånade sin lillasysters mascara för att måla sina könshår så att hon skulle få lika tjock buske som sin systers Cat Steven beklädda kön. Ouch!

* Har inte avsnitten av "Entourage" som visas nu gått förut på SVT? Jag känner igen "Medellin" och "Aquaman 2" tjafset sen tidigare.

* Kendra i "Girls of the Playboy Mansion" skratt borde vara typexemplet 1A för ett såkallat "Dum i huvudet skratt".

* "Californication", TV4 22:35, krockar med premiären av "Mad Men" på Kanal 9 22:05. Och ingen av serierna verkar gå i repris.

* TV4 börjar att sända Handbolls-EM idag. För tio år sedan hade jag suttit som klistrad framför teven. Nu blir jag bara upprörd över att TV4 visar 2h handboll på lördagskvällen mellan 20:00-22:00.

* Näst efter "Efterlyst" är det väl Malou och hennes "Efter tio" som har mest säsongsstarter per år. Passa på att titta, om ett par veckor kan det vara ett uppehåll igen - med en ny säsongsstart lagom till påsken, eller nått.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Nu tycker jag att du är ute och cyklar. Efterlyst har två säsongsstarter per år, en på hösten och en på våren. Ungefär som alla andra program...

andros sa...

Det känns som oftare. Och det duger gott åt mig för att jag skall börja undra.