tisdag 29 januari 2008

20:00 en vanlig sketen måndag...

20:00

SVT1
Andra Avenyn
Jag skulle vilja sätta mig ned och prata med någon som var med på den tiden Varuhuset, Rederiet och Tre Kronor gick som bäst på teven, och som är ett stort fan av Andra Avenyn idag, och helt enkelt fråga: Titta mig rätt in i ögonen och svara ärligt: "Har denna genren åldrats med värdighet?"

SVT2
Vetenskapens värld
Det är väl den här sortens program som SVT är bäst på: djur, natur och vetenskap. Är det inte egna produktioner så är det samproduktioner med något nordiskt eller ännu bättre något europeiskt land (England, Frankrike, Tyskland). Och har de inget liggandes i något arkiv så köper de helt enkelt in ett intressant program som oftast är best of the best - för ärligt talat de flest programmen som går på Discovery, Animal Planet etc. är rätt tjatiga och upprepande. Och då är det rätt skönt att "pappa" SVT köper in någon kritikerrosad serie så att man själv slipper att sålla i dyngan.

TV3
Design: Simon och Thomas
Småtrevligt, men ack så trötsamt. Må denna genre med hemmafixare/pysslare/designers/"piffare" dö en stillsam död.

TV4
Prinsar & Prinsessor
Jag kan riktigt se hur Linda Nyberg ogillar att vara programledare för detta program. Och jag lider med henne. Nonsens-program om nonsens-folk blir aldrig något annat än nonsens.

Kanal 5
Outsiders
nuff said...

TV6
Simpsons
Det finns absolut ingen serie, och det kommer aldrig att finnas någon, som klarar sig undan med äran i behåll efter femtioelfte repriseringen.

Discovery
Mythbusters
Läs ovanstående motivering.

TV4+
Mannen som talar med hundar
Min åsikt är att: biter hundar vid upprepade tillfällen, ja då skall de avlivas. Är det en barnfamilj iblandad finns det överhuvudettaget inget att prata om. Sug på den du Cesar Millan!

TV400
Gene Simmons familjejuveler
Jag har liksom aldrig satt mig in i Gene och hans "juveler". Det får bli att se reprisen på denna serie någon gång.

...och lite senare vid vid 10 hugget på kvällen.

SVT1
Mjölkbaren
En intressant och fin dokumentär om två polska kvinnor och deras statssubventionerade mjölkbar. Går i repris den 2 februari. Se den!

SVT1
Stephen Fry - mitt liv som manodepressiv
Skådisen Stephen Frys liv som manodepressiv är lika bra som förra gången jag såg den. Missa inte nästa del, den sista, nästa vecka på måndag.

TV4
Mina små bröst
Men herregud! De var ju så vackra! Speciellt Keira Knightly kopian Laura Taylor. Men mycket vill ha mera som man brukar säga...

Inga kommentarer: