söndag 13 januari 2008

TV-krönika: 13 januari 2008

* Visst var det som jag trodde, Peter Stormares dag på slottet skulle bli den (hitintills) bästa dagen. Det var roligt, utelämnande och alltid med glimten i ögat. Hans anekdoter. Hans hybris. Hans sammarbete med Bergman. Och att han mest blev förknippad som ryssen i "Armageddon" runt om i världen inte som den tystlåtne mannen i "Fargo" blev jag förvånad över? Kanske räknas "Fargo" som en såkallad "smal" film? Vad vet jag. Nästa vecka är det dags för Jan Malmsjö, Då kan i princip allting hända. (Denna del av inlägget är sponsrad av Statoil.)

* Förra veckan intervjuade Kenny Bräck Izabella Scorupco och det kändes lite meh... Hon har ju gjort femtioelva intervjuer tidigare. Men ikväll är det dags för David Letterman att bli intervjuad. TV4 säljer detta avsnittet med att det är den första intervjuen han gör på 10 år. Och jag sväljer det med hull och hår.

* Trailer för nästa avsnitt av "Ugly Betty" är lite oroväckande. Har det verkligen hänt så mycket sedan vi sist såg Betty? Det känns som om jag har missat ett par avsnitt.

* "Golden Globe" ikväll, priserna delas ut på en presskonferens. Trist.

*Först krabbor i "Dödlig fångst", sedan tonfiskar i "Tuna Wars" och nu senast hummrar i "Farligt hav: Hummerfiske. Discovery suger verkligen på denna karamellen. Vad får vi se härnäst? "Under duschkabinen: Silverfiskfiske"?

* "Singing Bee" har premiär på TV3 och så missar jag inte reprisen av "Chop Shop" ikväll på Discovery.

Inga kommentarer: