måndag 28 januari 2008

TV-krönika: 28 januari 2008

* Äntligen är Rally-VM tillbaka i rutan! Som jag har längtat. Men det ser ut som ett trist år för sporten. Sebastian Loeb tar hem det utan problem nu när Marcus Grönholm har lagt av. Men en liten ljuspunkt är att vi har en svensk, PG Andersson, som är med och tar poäng i ett lopp som inte heter Svenska-Rallyt.

* En till tanke om reklamfilmer: Ni vet reklamen om "rövsmörjan" Ac3 Comfort. Han den där äldre herrn med vitt skägg och keps som spelar minigolf - är ni med? - vore det inte kul att ha hans gröna "Analklåda" t-shirt. Lite som ett statement: Min röv kliar och jag är stolt över det.

* Dokumentären Mina små bröst på TV4 lockar betydligt mera än förra veckans muskel freakshow.

* Kanal 5 kör säsong 1 av Kyle XY igen 16:10 idag.

* Och jag konstaterar att söndagar och måndagar är veckans tristaste tv-dagar så här i början av året.

Inga kommentarer: