tisdag 22 januari 2008

TV-krönika: 22 januari 2008

* Outsiders dataspel-, sex- respektive chokladmissbrukare framstår som relativt problemfria och normala människor om man jämför de med TV4:s Jag tänder på muskler! En riktigt freakshow i dess rätta betydelse. Jag hade nog varit mera förstående om det hade handlat om sex - men att slänga ut 100.000-tals kronor på "bara" gåvor till i princip okända människor övergår mitt förstånd. Men vad är det man säger? Smaken är som baken, hård och väldeffad.

* TV4 var verkligen kvällens kanal igårkväll. Dokumentären Heaven's Gate - domedagssekten var precis lika skrämmande som titeln antyder. 39 männsikor tog livet av sig 1997 i samband med att "Hale-Bopp" kunde ses på natthimlen. Vi fick följa förberedelserna fram till detta och efterdyningarna. Dessa männsikor var rakt igenom kusliga - men de föll på en punkt. Deras tellitubbie/durskale namn de gav varandra. Fail...

* Guldbaggegalan Våga vägra galor!

* Mera muskler ikväll, I huvudet på Gynning besöker Carolina den HIV-smittade fd. Playboy modellen och den nu mera "muskliga" Rebekka Armstrong. Men det jag ser fram mot mest är när hon skall träffa Rad Girls.

* Brothers & Sisters har säsongsstart ikväll. Blä! Ugly Betty och Supernatural känns mera givna för min del.

* Såg just reklam för 30 Rock på TV4. Och jag inser nu att jag har förträngt att den serien skall visas på TV4+ :/

* Minus 9 dagar, and counting... tills Lost har premiär over there. Känner ni "hypen"?

*Burn notice skall visst visas på TV6 inom kort, jag har aldrig hört talas om den serien innan. Men den har iaf. fått en andra säsong.

2 kommentarer:

DanielM sa...

Jag känner hypen!
Men jag kommer säkert bli besviken.
Så är det alltid.

andros sa...

Jo... det är lätt man blir besviken när man har väntat såpass länge. Men det skall iaf. bli kul att återse alla på ön. Jag kommer kanppt ihåg vad som hände i det förra avsnittet.