torsdag 22 mars 2007

Lost - Back too Basic

För min del blev det varken hackat eller malet igårkväll runt åtta tiden. Zappade mellan "Tack gode gud", "Men in Trees", "Simpsons" och TV-galan på TV7 en stund, sedan gick jag ut och tog en promenad istället. Jag planerar att se reprisen av både "Men in Trees" och "Tack gode gud" senare i veckan.

Det jag däremot inte missade var säsongens bästa avsnitt av "Lost" (sedan nystarten). Det var helt enkelt säsongens bästa avsnitt (sedan nystarten) bara för att det handla mestadels om Hurley. Han är den mest sympatisk av alla på Lost öarna enligt mitt tycke. Man fick äntligen reda på varför han är kraftig (tröstätning), vem hans far var och varför han försvann och mera om den såkallade förbannelsen han har över sig.


Avsnittet hade en lagom spännade tongång utan en massa onödiga tillbakablickar och tjat om "de andra". Det enda som egentligen hända var att de hittade Roger "Workmens" gamla VW buss med en massa öl i, som Sawyer och Jin drack upp, som de sedan rullade ut för en slänt. Hurley blev lycklig när den hoppade igång innan ett stönröse i slutet av backen och styrde undan i sista stund. Är Hurley lycklig är jag lycklig.


Till nästa avsnitt önskar jag mig mera ifrån den ursprungliga ön helst at vi får följa med Locke, Kate och Sayid på jakt efter Jack. Jag skulle kunna googla: "episodeguide lost" för att få reda på om det stämmer men jag tror att jag kan hålla mig tills nästa onsdag.


"Fråga Olle" var tillbaka i högform. Det är lagom långt. Och lagom mycket bättre än fnitterklubben "Lustgården" på TV3. Jag ser hellre Martin och Olle pratar om knullkartor än att se på när Tilde Fröling rodnar när hon pratar om onani.


(bild via här)

Inga kommentarer: