tisdag 6 mars 2007

24, Klippshowen, Filip och Fredrik

24 e02s06

Jack Bauers föraningar om att det är Fayed inte Assad som ligger bakom terroristdåden runt om i Usa visar sig vara korrekta. Men han blir inte betrodd av Presidenten och försöker med hjälp av CTU att rädda Fayed vilket han lyckas med. Presidenten blir allt mer stressad när även han inser att han har begått ett misstag när det visar sig att Jack hade rätt. Presidenten blir varse att Jack är tillbaka när terroristerna misslyckades med att spränga en tunnelbanevagn.

Ahmed blir orolig och hör av sig till Fayed angående paketet. Ahmed går över till sitt hus för att hämta det och blir överfallen av samma person som bråkade med honom i det första avsnittet. Hans granne Scott ser vad som händer och springer över till Ahmeds hus för att ta reda på vad som har hänt och han blir vittne till när Ahmed skjuter inkräktaren.

Om "24" var gårdagens höjdpunkt var "Klippshowen" på Kanal5 det inte. En virrig Pontus Gårdinger i knähöga svarta skinnstövlar med fransar på som försöker att styra upp ännu virrigare kandidater till programledarrollen. Bildspråket var tydligt influerat av Filip och Fredriks verk, ljudeffekter på "knäppa saker", inzoomningar på saker som händer i bakgrunden, rörig klippning.

"100 Höjdare!!!" är lika kul som vanligt även om jag hade förväntat mig lite mera folk som man inte har sett tidigare. Jag har sett hon som har en minicirkus tidigare, jag tror det var på "Outsiders". Även han som har bott i en Amazon i 18 år har jag sett i andra tidigare. Jag är sugen på att se vad övriga norden har att bjuda på för udda personer.

Ikväll tittar jag på "House" som börjar på sin andra säsong på TV4 och "The Office" på Kanal5.

(bild via här)

Inga kommentarer: