söndag 18 mars 2007

Green Wing, F1 och Kanal5


Jag kan inte låta bli att hylla "Green Wing". Serien är bland det smartaste på TV som någon har kläckt ur sig på (20)00-talet, tillsammans med "24" och den första säsongen av "Lost".

I början av avsnittet som gick i fredags kom diskussionen in på svenskar. Mac och Guy tog först upp de gamla vanliga sakerna, snygga brudar och IKEA. Men! På slutet nämnde de Rolf Harris. Rolf Harris!! Ni som inte vet vem Rolf Harris är kan jag berätta att han var väldigt populär i Sverige ett tag med låten "Sven Gren, med sitt extra ben". Att skaparna av "Green Wing" har lyckats snappa upp en sådan sak gör mig alldeles varm inombords.


Annars har det inte blivit mycket TV i helgen. Igår såg jag bara 22:00 nyheterna på TV4. F1 loppet som gick i natt i Australien "halvsåg" jag om man kan uttrycka sig så? 04:00 är dödens timme. Kimi Räikkönen vann årets första lopp i hans nya stall Ferrari. Och för första gången sedan 1991 ingen Michael Schumacher som kör årets säsong. Det känns lite konstigt.


Ikväll är det Kanal5 för hela slanten: 18:10 säsongsstart av "Sjunde Himlen", 19:05 "OC" på ny tid, 20:00 premiär på "Brothers & Sisters", 21:00 nytt matlagningsprogram med Jamie och till sist 21:30 advokaterna i "Justice".


(bild via här)

3 kommentarer:

annen sa...

Jippie! Sjunde himlen! :D

andros sa...

Jippie! Sjunde himlen!

*Himlar med ögonen* *suck* ;)

annen sa...

Hihi!