onsdag 7 mars 2007

House och The Office

Anledning nr. 275 varför House är bättre än alla andra vanliga* sjukhusserier.

Skulle "Grey's Anatomys" "McDreamy" supa ikapp med en patient?

Anledning nr. 276 varför House är bättre än alla andra vanliga* sjukhusserier.

Skulle en läkare, i en annan sjukhusserie än "House", som envisas med att en patient inte har cancer avfärdas väldigt hårt av en kollega och på kuppen nästan idiotförklaras?

Svaren är Nej och Nej. House är enligt mitt tycke den bästa vanliga* sjukhusserien av dem alla. Dr. Gregory House är på gränsen till jobbigt oförskämd och utstuderad i sitt sätt men jag gillar honom, blir jag sjuk någon gång då vill jag ha honom som läkare! Eller kanske inte. Jag är glad över att TV4 inte hade något glapp mellan säsong 1 och 2 för det var ju säsong 2 som hade premiär igårkväll. Men jag ser ändå framför mig att TV4 bryter av mitt i säsong 2 om några veckor för att göra uppehåll över "sommaren" (slutet av april till början av oktober). Hmpfff...

The Office s03 e03

Igårdagens avsnitt av "The Office" blir Michael varse om döden när avdelningens förre chef Ed Truck dör. Michael tar det hel på sitt eget sätt. Han blir förvirrad och upprörd och bestämmer sig för att ha en begravning för en fågel som flög in i entredörrarna. Pam gör sitt bästa för att driva med Dwight och Michael utan större framgång hon saknar sin vapendragare Jim som skulle ha uppskattat hans skämt.

*"Green Wing", "Scrubs" och "M*A*S*H" ej inräknande.

Inga kommentarer: