torsdag 1 februari 2007

Melodifestivalen 2007

Ingen har väl missat att det är dags för Melodifestivalen på lördag? Först ut är bland annat Elin Lanto(bilden), Anna Book, Andreas Lundstedt och Tommy Nilsson.

Själv skall jag min vana trogen dissa melodifestivalen så mycket jag bara orkar, för att sedan sitta där på lördagskvällen och kolla på det ändå. Men även denna vanan har fått sig en törn, vem orkar egentligen att följa detta spektakel i sex veckor? Inte jag i alla fall. Det var bättre förr när man bara behövde engagera sig två gånger, först uttagningen(1) för att se vem som gick vidare till finalen någonstan ute i Europa(2).

Schlagerbögarna* är säkert glada att jippot har utökats med deltävlingar och andra chanser. Jag är inte glad. Jag är däremot glad över att Carola Häggkvist inte ställer upp iår hon har gett skenheligheten ett ansikte.

*(Nej alla bögar gillar inte melodifestivalen, och ja homosexuella är nog en lämpligare benämning, och ja man behöver inte vara homosexuell för att gilla melodifestivalen, och nej man måste inte vara homosexuell för att vara en schlagerbög.)

Läs mera om Melodifestival på SVTs hemsida.

(bild via elinlanto.com)

Inga kommentarer: