tisdag 20 februari 2007

Boston Public tar adjö...


Ikväll går de sista två avnsitten av Boston Public på TV4, en serie som startade bra en gång i tiden men som på slutet gick på halvfart. Vem minns inte Harry Senate som hade hand om de stökiga eleverna i källaren? När han tog med de till ett bårhus? Eller när han hade sina föreläsningar om vapen? Och när Harvey Lipschultz träffade sin färgade son för första gången? Eller när Scott Guber blev tillsammans med "The Hook Lady"?

Nu så här på slutet känns det mesta gjort, tonårsgraviditeter, könssjukdomar, mord, skadegörelse, skolavstängningar mm. mm. Scott Guber som blev ihop med en ännu mera osannolik person än "The Hook Lady" en fd. porrstjärna. Harvey Lipschultz tilltagande rasistiska kommentarer. Anspelningar på Marilyn Sudor och Ronnie Cookes sexuella utsrtålning.

Till och med TV4 verkar ha blivit trött på serien, de senaste avsnittet har sänts som dubbelavsnitt sent på kvällen. Men men... ikväll ser jag på de två sista avsnitten av Boston Public.

Tack och Adjö!

(bild via här)


3 kommentarer:

annen sa...

Jag gillade den serien när den gick men som du säger så var den bättre i början! Lipschultz och Marla var mina favoriter. Men jag gillade rektorn också. Alla hade ju sin roll som de spelade bra. Synd att Harry blev så utflippad på slutet.

andros sa...

Jag kommer knappt ihåg vad som hände med Harry. Han vart väl nästan helt knäpp på slutet va?

annen sa...

Ja, helt skum, men jag minns inte varför, kanske en av hans studenter som tog självmord eller något. Har en förnimmelse av det, men jag kan ha fel!