fredag 23 februari 2007

En helt vanlig torsdagskväll i sömnens tecken

Torsdagens avsnitt av Hello Africa var inget vidare, en timme långt antiklimax mixat med en massa byråkrati. Och en producent med storhetsvansinne. Nästa avsnitt blir betydligt bättre, förhoppningsvis, eftersom att de har överlåtit byggandet av skolan till en byggfirma och de skall ut på andra äventyr.

Började torsdagskvällens tv tittande dåligt blev det bara sämre under kvällen ...zzzz?! Fan är klockan redan 23:10! Jag missade Rowan Atkinson Live och slutet av Vetenskapensvärld program om radioaktivstrålning på SVT1. Sedan såg jag ett 3/4 avsnitt av Scrubs och början av Stargate SG-1 innan jag somnade.

Ikväll måste jag däremot hålla mig vaken för jag vill inte missa vare sig Green Wing eller Battlestar Galactica. Det är två bra filmer ikväll också En fisk som heter Wanda på TV3 20:00 och Jackie Brown på TV4 00:50.

It's a tough job, but someone's gotta do it!

2 kommentarer:

annen sa...

Du borde kolla på Veronica Mars, det är torsdagens höjdpunkt! :)

andros sa...

Jag har faktiskt kollat en hel del på Veronica Mars tidigare. Men 20:00 på torsdagskvällen har alltid varit lite av ett getingbo i tablån, för många bra program på en och samma gång. :(

Och jag har lite svårt för Veronica Mars också. Hon är alldeles för hurtig. När jag gick i gymnasiet var det bästa jag visste att parkera mig själv framför teven eller tv-spelet efter skolan. Inte fara runt som en idiot och lösa mystiska fall. Det känns lite väl overkligt ibland :P