söndag 11 februari 2007

Melodifestivalen 2007 - Deltävling 2 ...typ.

-Vad har Anja med melodifestivalen att göra? Inget egentligen. Jag tänkte först skriva ett inlägg om all bra sport som har varit och som komma skall på TV och ett inlägg om Melodifestivalen. Men jag såg inte Melodifestivalen igårkväll, jag hade annat ör mig, så det får bli två inlägg i ett.

Jag vet knappt vem som vann igår, det var The Ark och den där läraren vad hon nu heter. Till andra chansen gick Jessica Andersson(?) och Jimmy Janson som är ihop med Sandra "jag-måste-i-var-och-varannan-mening-nämna-att-jag-kommer-ifrån-Klimpfjäll" Dahlberg. Grrr... The Arks låt har fått bra kritik och jag har ännu inte lyssnat på den :( Men nästa vecka då får jag bara inte missa Melodifestivalen deltävling 3!

Åter till Anja och de andra... Hon kör strax störtloppet och har en god chans att vinna det och därmed bli historisk som den första att ta VM-guld i alla 5 disciplinerna. Går det åt skogen för Anja kan man altid glädja sig åt att Patrick Järbyn tog en bronsmedalj i herrarnas störtlopp tidigare idag. Hans andra medalj det var 11 år sedan den förra, silver i Super-G 1996.

Och efter Life on Mars ikväll sänder SVT ett sammandrag ifrån det Svenska Rallyt, som tyvärr har kommit i lite skymundan. Men jag är glad ändå. Förra året vardet en riktig öken när det gäller Motorsport. SVT köpte inte in Rally VM på grund av besparingar och TV3, som jag inte hade förra året, köpte upp rättigheterna för att sända Formel1 VM.


PS.
Och ni missar väl inte Playa del Sol och I en annan del av Köping ikväll heller?

(bild via eurosport.com)

3 kommentarer:

annen sa...

Och hon klarade det! :D Jippie!

Ikväll missar jag inte Playa del sol men I en annan del av Köping missar jag med flit. Tycker det är jobbigt att se det programmet.

andros sa...

Det tredje guldet! *hoppar av glädje* :P Jasså gillar du inte I en annan del av Köping? Linda Hammar som är så härlig?

annen sa...

Jo, hon verkar härlig, men har en utvecklingsstörd syrra så jag har så jag klarar mig på den fronten ;)