lördag 7 juni 2014

Upfronts 2014 - Bonusrundan! - TNT och TBS-serier

Det är inte bara ABC, CBS, FOX, NBC och CW som har utannonserat sitt utbud. Även TNT och TBS (systerbolaget) har avslöjat sina planer inför den kommande hösten och början av nästa år.

Och eftersom att dessa bolag är något av en uppstickare under de senaste åren - jämfört med ovan nämnda bolag - tänkte jag göra en lite mera ingående analys av deras utbud.

Men först måste jag få en sak ur världen. Deras nya tagline: "TNT Drama. Boom." Den är inget vidare. Eller vad tycker ni?

Proof



En dramaserie som Kyra Sedgwick ligger bakom. Serien handlar om Kathryn Ruso en berömd kirurg som efter ett par oförklarliga händelser slår sig i slag med en miljonär (spelad av Matthew Modine) för att utforska livet efter döden.





Public Morals



En polisserie som utspelar sig under 1960-talet i New York. Och precis som titeln skvallrar om handlar det om moral och korruption inom poliskåren.


The Librarians



Jag är mest förvånad över att det har tagit så här pass länge innan filmerna (det finns tre stycken) fick någon form av spin-off. Och jag är ännu mera förvånad över att det blev en tv-serie och inte en film. Noah Wyle syns i trailern. Men jag antar att han bara har en gästroll då han är upptagen med en annan serie, "Falling Skies". Men vad vet jag?


Angie Tribeca



Det är flera som vill haka på  "Brooklyn Nine-Nine" succé. Det går inte att ta miste på. Om detta blir lika roligt är svårare att säga. Men de verkar begå det största misstaget man någonsin kan göra. Att proppa in så många kända namn som möjligt i - vilket jag antar - är mindre roller/cameos. Gary Cole, Alfred Molina och Lisa Kudrow.


Buzzy's



Finns väl egentligen inget att säga om den här serie. En klassisk spring-i-dörren sitcom med burkskratt. Den finner säkert sin publik någonstans.

Your Family or Mine



Enligt en youtube-kommentar är den här serien baserad på den israeliska serien סברי מרנן (och nu är jag ute på väldigt djupt vatten, men det verkar vara legit). Det är väl det enda intressanta man kan säga om detta. Och det är alltid kul att se Richard Dreyfuss i en ny roll. Hoppas bara att han inte fastnar i gammal-farfar-som-säger-dråpliga-sker facket. Det vore synd.


Inga kommentarer: