tisdag 25 oktober 2011

TV-krönika: 25 oktober 2011

* "Pengarna på bordet" är ett rätt trevligt program. Konceptet känns påkostat i all sin enkelhet och nerven finns hela tiden där. Men jag kan ändå inte låta bli att sakna "Deal or No Deal". Det fanns inga störningsmoment i form av lätta frågor (som man själv kan svaret på, men inte den tävlande). Det handlade bara om ren och skär tur tillsammans med taktiskt tänkande.

"Deal or No Deal" skapade heller ingen större osämja när man tittade på det med familj eller vänner. Det svider mera om man har fel på en kunskapsfråga än om man har fel på att gissa vilken väska som innehåller det högsta beloppet. Ett lagom program om man är lagom tävlingsinriktad.

* Annars fortsätter TV3:s slott mellan 19:00 och 22:00 någonting att inte tilltala mig i vanlig ordning. "Sjukhuset", "True Talent", "Ensam mamma söker" "Mitt stora feta syrianska bröllop" och "Navy CIS". Jag är lätt hypokondrisk, alla former av talang-tävlingar har TV4 redan tjatat ut, alla former av någon söker någon har TV4 redan tjatat ut, syrianer verkar ge mig både ett och två skäl till varför man inte skall gifta sig och till och med de sämsta avsnitten av någon av de tre CSI-serierna är bättre än CIS.

* Ikväll: SVT tar hem vinsten! "Vem tror du att du är" med Thorsten Flinck och "Landet Brunsås" som inte riktigt kan släppa det där med marsvinen. Och slutligen Dox, som med all säkerhet är lika bra som vanligt.

Inga kommentarer: