lördag 2 januari 2010

TV-krönika: 2 januari 2010

* Det har blivit väldigt lite tv-tittande under jul- och nyårshelgen och jag tippar även att det bli väldigt lite under trettonhelgen och ett tag framöver. Utom idag för då blir det "Stjärnorna på slottet" och sista 30 min av "Robinson". Och så får jag inte heller missa "Band of brothers" ikväll på SVT2 som många saknade på min topp-100 lista.

Annars skall jag smyga igång det nya året med att kolla upp vilka ny program och tv-serier som drar igång nu i början av januari. Det är en del nytt som har flashat förbi i små trailers och promos. Men jag har dålig koll på vad det är för något. De enda som jag kan säga nu på rak arm som jag ser fram mot är säsong 3 av "I en annan del av köping" och Anders och Måns nya serie.

Listan med de topp-10 bästa tv-serierna under 2009 då? Lugn den kommer i slutet av nästa vecka någon gång.

Trevlig fortsättning!

/andros

Inga kommentarer: