onsdag 20 januari 2010

Repeat after me SIFO: ”TV not Radio”


Jag fick en lapp från SIFO igår, och det visar sig att de vill ha reda på mina radio-lyssnarvanor.

Kom igen! Radio, när det finns teve? Någon måtta får det väl ändå vara...

Jag lyssnar nästan aldrig på radio och när jag gör det är det bara för att det är omöjligt att titta på teve just då. Det blir att jag streamar genom datorn och i nio fall av tio lyssnar jag då på P3. Reklam får jag nog av på teven så reklamradion går bort.

Och P4 med lokala utsändningar får jag akut allergisk reaktion av. Folk ringer in till ring-in-programmen och presenterar sig som: ”Det är jag igen” Och då vet inte bara folket i radiostudion vem det är utan även också lyssnaran för att personen i fråga inte verkar ha något bättre för sig än att ringa in och bräka på bred [insert dialekt] om ditten och datten.

Det finns ett tillfälle till då jag lyssnar på radion, på dasset. Hade jag möjlighet skulle jag ha en teve där inne också. Nummer 2 och ”Paradise Hotel” finns det någon bättre kombination?

Inga kommentarer: