torsdag 20 mars 2008

TV-krönika: 20 mars 2008

* Nerven från förra avsnittet av "Lost" var som bortblåst. Men då fick jag mera tid åt "Morgonsoffan" istället som var lite bättre än förra veckan. Men det var tackvare Johan Glans one man show. Både reportern som gjorde reportage från en pizzeria, teaterregissören med Hans Wiklund frisyr och mannen med extremt dåligt ölsinne var fnissvänliga. Riktigt en one man show var det inte, när David Batra blandade ihop Obama med Osama skrattade jag till - ett lite billigt skämt... men vad fan! Hoppas att bara att "Morgonsoffan" tar ett kliv till nästa vecka.

* Inget "Californication" ikväll. Istället visar TV4 ap-ollon 13. Men varför?

* Jag skall inte blogga så mycket i påskhelgen, jag kan redan nu tipsa om ett par saker ni inte får missa:

Långfredagen:
"Fodringsägare" - TV4 15:00. (Regisserat av Thorsten Flinck med bla. Henrik Schyffert i en av rollerna.)

Påskafton:
"Parkinson" - SVT2 20:00 (Sista programmet någonsin!)

Påskdagen:
"Vad ryms inte i en kopp te?" - SVT2 21:55 (Mest för att jag gillar te...)

Annandagpåsk:
"So you think you can dance -Scandinavia" - Kanal 5 20:00 (Som "Let's Dance" fast utan kändisar, typ.)

Om vi inte hörs - Glad påsk och drick inte för många snapsar!

/andros

Inga kommentarer: