söndag 16 mars 2008

Hur skall ni ha det Canal Digital?

Det var en stor besvikelse när jag den 29 februari inte lyckades att hitta "TV4 Science Fiction" efter en kanalsökning och en ännu större besvikelse när Canal Digital meddelade att de inte hade planer på att börja visa "TV4 Science Fiction" försen den 1 april.

Idag (16 mars) snubblade jag över information om att Canal Digital redan den 10 mars började att sända "TV4 Science Fiction" som en såkallad "Select" kanal det vill säga man måste betala 10 kr/mån för att se den kanalen. Kuken, ballen, Eyravallen var det första som for genom skallen på mig - även fast jag inte är något större fan av fotboll. Aldrig att jag tänker betala 10 spänn för att se den kanalen - jag är inte snål, jag är principfast.

Men man kan ju i alla fall göra en kanalsökning, man vet aldrig. Och nu sitter jag här och tittar på "Babylon 5" och jag är inte 10 kr fattigare.

Hoppas att det fotsätter på den här vägen och inte bara är något tillfälligt för jag kommer att hålla hårt i den där tian.

6 kommentarer:

Anonym sa...

När du sitter där och kramar om din tia så kan du kanske tänka lite på alla oss stackare som sitter fast med tex Boxer och inte har en enda chans till att få se på Tv4 Sci-Fi...

Jag har mailat Boxer och frågat lite snällt om dom inte kan byta ut något usel kanal (som tex Canal 7) och ge oss det vi vill ha. Massor med Sci-Fi. Men jag har inte ens fått ett Nej från deras håll. Trist med dålig Kundtjänst. Kunde jag så skulle jag byta leverantör.

andros sa...

Jo det är klart... Jag har själv Boxer (enbart för TV3 och TV6 - men nu när Canal Digital även har TV3 skall säga upp det avtalet)och det finns en hel del skit som bara tar upp viktiga kanalplatser. Även om Boxer skulle börja visa ett par kanaler till ligger nog både TV4:s "TV4 Guld" och "TV4 Komedi" högre upp i väntelistan.

Men jag kan ju trösta dig med att nostalgin över att se alla sci-fi serier på "TV4 Science Fiction" inte är mera än just nostalgi, de har inte åldrat så bra som jag hade hoppats på.

Anonym sa...

Men Canal Digital har ju inte 6:an, hur ska du kolla på Erik & Mackan när du sagt upp boxer då?

Som tur är så kan man få tag på alla serier som sänds på TV4 Sci-Fi på nätet...

Är en riktig Stargate-Fantast och har också sett nya filmen, som var okej, men förhoppningsvis är nästa film lite bättre.

andros sa...

Jag har ett abonnemang som sträcker sig över ett år till eller nått åt det hållet. Än är det ingen fara på taket. Men visst skulle jag sakna Erik och Mackan om de hittar på något nytt roligt på TV6 eller gör en "hela och rena" säsong 2.

Och självklart Stargate Atlantis men det kan man ju få tag på andra sätt också som sagt.

Ja jag tyckte också att Stargate filmen var okej. ett litet fel bara... Jack O'Neill var inte med :(

Anonym sa...

Med Canal Digitals kombibox kan man ta TV6 via marksända nätet och titta på satelitkanaler när man vill det.

Anonym sa...

Säger som den sista. Ring och beställ en combobox, eller en hdbox. Så får du in dom fria kanalerna i det marksända.
Typ tv6 och access och liknande kanaler :)