söndag 9 mars 2008

"Huntism" - från avsnitt 2 och 3 av Ashes to Ashes


Vissa samlar på bokmärken jag samlar på "Huntismer".

S01E02

Hunt till Drake:
-Take that seatbelt off you, are a police officer not a bloody vicar!

Hunt om (hund)bombdådet:
-Special branches are as nervous as a virgin in a brothel.

S01E03

Hunt till en gripen man:
-Anything you say will be taken down ripped up and shoved up down you scrony little throat until you chocked to death. Gene Hunt Chapter 1 verse 2.

För er som vill ha mera kan jag rekommendera denna sida med citat från "Life on Mars".

5 kommentarer:

Anonym sa...

Tjena! Sista avsnittet för den här säsongen av "I en annan del av köping" gick ju idag. Har reflekterat lite kring det.

Läs gärna!

MVH Anders

andros sa...

Visst!

Anonym sa...

Hej igen! Precis, Tobbe var verkligen seriens allstar.

Jag tror det är lite som du säger, att mycket av det roliga har använts nu. Jag menar, denna gång är det inte lika roligt för oss tittare att se Linda bli kär ännu en gång (om nu det skulle ske) osv.

Fast å andra sidan är en säsong endast 6 avsnitt, jag tror den eventuellt skulle kunna leva vidare 6 avsnitt till om dom hittar på några roliga aktiviteter att dokumentera.

MVH Anders Ollevik

Anna sa...

Ser att du inte har skrivit idag, men det kanske beror på att det inte finns ett jota att se på tv? För ungdomar då alltså.. för jag vill inte se kockduellen elller Anna Pihl... CSI har jag tröttnat på för längesedan och Idol likaså. Och nu hållr mitt E klydda på datorn. Måndagar är inge bra asså.

andros sa...

Kockduellen tittade jag faktiskt på - men mest för att jag var nyfiken. Och det var som jag trodde, det var bättre förr dvs. i slutet av 1990-talet då det inte fanns så mycket annat att titta på.

CSI har jag givit upp för länge sedan.

Tur att det är tisdag idag: Gossip Girl, House, The Starter Wife, Supernatural och sist men inte minst, Fight Quest på Discovery :)