torsdag 13 mars 2008

TV-krönika: 13 mars 2008

* Gårdagens avsnitt av "Lost" var verkligen säsongens bästa - ja jag vill till och med gå så långt att det var ett av seriens bästa avsnitt någonsin! Ett par rejäla frågetecken rätades ut och på kuppen var det riktigt spännande också. Och visst var 1996-års orakade version av Desmond rätt lik den äldre av bröderna Caffee i "Brotherhood"?


* Hade någon sagt till mig igår att Maria Wetterstrand och Anders Borg skulle vara bland de roligaste i SVT:s nya serie "Morgonsoffan" skulle jag bara ha skrattat åt dem - strax efter tio igårkväll fastnade lite av skrattet i halsen. David Batra (och hans skägg) tillsammans med Johan Glans var det enda som höll måttet tilsammans med någon enstaka sketch här och där. Ytterligarre en svensk storsatsning inom humorområdet som faller platt till marken.


* "Rent Hus" är inget annat än en freakshow. För så värst många tips utöver att man skall använda ättika och bakpulver när man rengör spisen och att tandkräm är bra till pianon och gitarrer har jag inte lärt mig. Och vad blir det över? En massa personer som framställs som lite udda och knäppa för att de inte ser städning som ett måste. Nej tacka vet jag "Erik & Mackan - Hela och rena". Humor, alvar och smuts som fungerar.

* Ikväll: Premiären på "Bo Landin: Expedition Istid" och som alltid "Californication".

2 kommentarer:

Anonym sa...

Kan bara hålla med om Lost avsnittet. Ett av de absolut bästa! Jag tyckte att de löste tidsrese problemet snyggt också.

andros sa...

Ja de lyckades verkligen att knyta ihop säcken på ett snyggt sätt utan att det blev krystat.