fredag 21 september 2007

Vad såg jag inte på tv igår? - 20 september

Gårdagens "Vad är det på tv idag? -20 september" lista blev för övermäktig för mig. Även om jag missade att ta upp Per Morbergs Vad blir det för mat kan ingen jävel se precis allt. Tanken var att jag skulle se Jonas och Musses religion vid 21:30 men Heroes höll klorna i mig mellan 21:00-22:00. Uppdrag Afghanistan - tjejer i svenska säkerhetsstyrkan hade jag egentligen tänkt att se istället för Idol 20:00. Det är först idag när den sista auditionen är som det är intressant att se på vilka som gick vidare.

Men nog om gårdagens I-landsproblem. Skins är fortfarande lika bra. Gårdagens avsnitt handlade om klarinettspelade Jal och hennes något dysfunktionella musikerfamilj. Även favoriten Mad Twatter var med på ett hörn. Det återstår att se hur mycket stryk Mad fick efter att ha blivit indragen i Jals far bil för att han slog sönder hennes klarinett.

Något som jag tycker är synd om skam är att alla repriseringar av program/tv-serier dröjer så pass länge. Jag menar hur många dagar kan man undvika att få reda på handlingen i ett populärt program som alla pratar om? Jonas och Musses religion hade gott kunnat gå i repris idag istället för på söndag. Detta sista stycke får bli dagens I-landsproblem.

Inga kommentarer: